November 16, 2008

"CLICK"

忘了誰說過的,人與人之間的相處,實在玄機處處,得看大家能否"CLICK"上。

有些人,即使相對數載也只能是點頭之交,但另一些人,卻可以與之一見如故,成為莫逆。

從來沒想過,少年時害羞膽小的我今天竟能和遠在以色列前來的工作伙伴成為朋友。

即使,我們只是第二次碰面,但幾十小時的相處,讓我們都打破了一些初相識的陌生及各自的防衛盾、打破了語言及不同文化的相異而能夠無所不談。

充當了他一天半導遊的我,自他離開後在FACEBOOK裏留言給他:

「...always prepare enough memory coz you never know when is the best moment you need to take the photo...(or prepare enough memory coz you never know when you will meet a nice and lovely lady like me and you need to keep in memory XP)....」

今天相隔了幾千公里遠的他回我:

「...It was really great hanging out with you, you are a funny, intelligent and beautiful person, I had some moments with you I would remember forever :)...」

我很快樂,不是因為得到別人的讚美,而是我們共享了一些生命中的美好時光。人長大了,更能理解QUALITY OF TIME遠比光是相對的時間更有意義。

在萍水相逢的偶遇中,我們追求的快樂,不也正是如此嗎?